2010. február 9., kedd

Cold Steel SRK San Mai III.

Üdv Mindenkinek!

Néhány héttel ezelőtt írtam, hogy a Cold Steel milyen újdonságokat alkotott a 2010. évben, és azt is megemlítettem, hogy a címben megnevezett késétől igen sokat vár. Na, úgy néz ki, hogy rátapintottam a lényegre, mert az új modellek közül -tudomásom szerint- eddig ezt lehet csak megvásárolni, és ezt is csak néhány nagyobb amerikai forgalmazónál.

Én is szert tettem pár darabra, és készítettem is róluk fotókat. A pengén az anyagán kívül semmit sem változtattak, nyilván úgy gondolták, hogy ami jó, az jó.

Összehasonlításképpen mellé tettem a saját, régebbi kiadású Cold Steel SRK Aus8 késemet. Kicsit kopottas darab, de azért így is azonnal látszik, hogy nagyon hasonlít egymásra a két kés. Vagy mégse?!


Nézzük meg, hasonlítsuk össze kicsit alaposabban is a két kést, hogy vajon változtattak-e rajta?

A markolat textúrája ugyanaz. A zsinórlyuk ugyanott található és ugyanakkora, mindössze annyi a különbség, hogy az egyik réz-, a másik fémszínű.
 
A penge vastagsága, felső textúrja stimmel, változatlan.

A penge szélessége, az ujjvédő elhelyezkedése, formája ugyanaz.

A tokokról nem készítettem külön fotót, de teljesen kompatibilisek egymással.

A változtatás tehát  csak a penge anyagát és a zsinórlyuk keretének színét érinti. A kérdés az, hogy vajon ennyi elég lesz-e sikerhez, és van-e olyan múltja a késnek, ami elfeledteti a vásárlókkal az előző széria hibáit? Ezt majd az idő fogja megválaszolni, nekem mindenesetre bejön, és az is tény, hogy valószínűleg az ára is elég baráti lesz ahhoz képest, hogy miből készül.


Magyarországi forgalmazása sajnos még nem indult meg, és nem is lehet tudni, hogy mikor várható. Ha ennek ellenére szeretnél ilyet, keress meg és segítek.

Maradok tisztelettel:
Sztrakkay aka syaky
http://hidegfem.eu/

6 megjegyzés:

  1. Szervusz Syaky !

    Szerintem a penge anyagának megváltoztatásával, igenis ki fogja köszörülni a Cold Steel az előző modellen elkövetett, és rossz anyagválasztásból adódó csorbát. San Mai III tecnikával készült , és VG-1 anyagú kést már használtam,( legtöbbször disznóvágásokon, az állatok feldolgozásánál ) és nem tudtam benne csalódni. Ja, ez egy Master Hunter volt.

    Maradok tisztelettel, és köszönöm a cikket, AMA.

    VálaszTörlés
  2. Én is így gondolom és szerintem nekik is az az elképzelásük.

    syaky

    VálaszTörlés
  3. Tartok tőle, hogy a penge anyagának megváltoztatásával nem sikerült minden hibát kiküszöbölni. Pl. a kotyogós penge az anyagfüggetlen és ahogy elnézem ezügyben nem történt változás.

    VálaszTörlés
  4. Miből gondolod hogy nem történt változás? Azért mert ránézésre ugyanaz az nem azt jelenti hogy a technológiában nem változtattak valamit.
    Valószínűleg a penge változtatásával gyártón is változtattak.
    A Carbon V verzió is így nézett ki csak más textúra volt a markolaton és az tudomásom szerint azzal nem volt semmi baj.
    Mire alapozod a feltevésed??

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Már nem mozog a markoltat, az acél fantasztikus, de 60 ezerért ez már elvárható egy San Mai - tól. Azonban nem tudom, hogy a Fallkniven vg 10 anyaga, mennyivel lehet másabb mint az srk vg1 - es anyaga. Egyébként, személyes kedvencem a Carbon V Master Hunter a Cold Steel-től. 10 éve megvan, de elpusztíthatatlan.

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez