2010. május 9., vasárnap

Olvasói levél - képekkel illusztrálva - Psycho Tomtól

A boltom megnyitása óta rengeteg levelet kaptam, jellemzően köszönő és dicsérőeket, szapuló levél viszont még nem volt. Azt gondoltam, ezek nekem szólnak és nem másnak, de ez a levél valahogy más. Van benne egy kis panasz, van benne egy kis dicsekvés, és van benne egy bizonyos szintig késbemutató is. Nekem tetszett.

A levelet majdnem teljes terjedelmében közlöm (persze az írójának engedelmével), kisebb részeket, melyek személyesebbek, vagy az olvasó nem értené, azokat kihagyom. Nem mondom, hogy ebből rendszert fogok csinálni, de nem lehetetlen, hogy lesznek még hasonló megnyilvánulások a blogomon. Szerintem belefér. A levél nem felkérésre született! Nem propaganda levél, hanem blogom egyik olvasójának a levele.

Következzen tehát Psycho Tom levele:


Szia.
Itt vannak a képek. 2010 Januárjában csináltam a Zemplénben, Tokaji hegyen.  -8 Fok lehetett, hó volt és a levegő is nyirkos.
Komoly fa faragásba nem kezdtem, nem is ez volt a célom. Felmentem túrázni és tea főzéshez aprítottam fát, gyújtottam tüzet. A kis Fire Steel tűzgyújtó a képen (Primus), jól tette a dolgát, ha nem is elsőre, de némi próbálkozás után mint amatőrnek sikerült is tűzet varázsolni. A többi kép ahol nincs hó, az már márciusi , ott  viszont erős szél volt.Ott is simán ment minden.



Késekről van pár fotó, de a kedvencem a véres kép, mellettem 200 méterre egy vadász ép akkor lőtt egy őzet. SRK és a véres hó, jól mutatnak.


Tapasztalatként említem meg: SRK Aus8 asom miatt. Mivel sokan vették ezt a típust, és érték is kritikák a minőség miatt.

Valóban a meredek élszög miatt nem tartozik a legjobban dolgozó kések közé. Ami annyit tesz hogy a tollas ág nem lesz olyan szép, de meglehet csinálni vele.Valamint nekem speciel az alkar vastagságú fák kivágásánál jobban dolgozott mint a Bushman. Említették még a nyél kotyogását: -10 fokban vettem észre kb: 0,5mm-1 mm-es kotyogást. De egyáltalán nem zavaró.


Szó volt még a teflon bevonat miatt arról is hogy a tűzgyújtó indításához le kell kaparni a teflon réteget. Nos. Nyirkos időben fogtam hozzá a tűzgyújtáshoz. A kés a hó miatt és a párás levegő miatt nedves is volt, valamit a teflon bevonat is a kaparó élen még megvolt. Meglepődve tapasztaltam hogy ennek ellenére is szikrát vetett a tűzgyújtóm. Igaz később lekopott a réteg és jobban indította a szikrát. Ezt csak azért írtam, hogy emiatt nem kell aggódni. A kést használni kell bátran, mert ez a kés erre teremtetett.

A kés éléről még annyit. Hogy egyik nap véletlenül a barátnőm ágyára ejtettem,és úgy esett az ágyneműre a kés hogy pont a vágóélére.10 cm magasból.Szóval épp hogy. Ennek ellenére teljes pengehosszában elvágta a textil ágynemű anyagát. Gyári élszöggel. Én ilyen dolgokon lepődtem meg.
Ezeket azért írtam le mert engem mint amatőrt is a különböző késboltosok hülyítettek ezzel azzal, sőt az internet is tele van olyan dolgokkal amiket érdemes lenne el se olvasni. Bejártam 4 megye ismertebb késboltjait. De azt láttam az ügyfelekkel kapcsolatot tartó személyeknél hogy vagy fingjuk nincs mit akarnak eladni, vagy nyomtak egy betanult szöveget. Vagy ha értett is a késekhez felhasználói tapasztalata nem volt. Kivéve SYAKY Késboltját, ahol a rásózzunk valamit a hülyére helyett segítséget kap az ember. Még egyszer köszönöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez