2010. május 9., vasárnap

A kínai Szent Grál....by Firesnake


Nekem már nem is kell erőltetnem magam, hogy a blogomra cikk kerüljön; küldtök ti nekem. Aminek természetesen nagyon örülök. Úgy látszik, sikerült megtalálnom egy kis felhasználói réteget, amelynek az igényei nem voltak eléggé kielégítve. Így tovább, köszönöm!

Mint ahogy a címben is olvashattátok, ezt a bejegyzést Firesnake irta. Ő már hódított velem Vaskaput, túrázott velem zuhogó hóesésben a  Rám szakadéknál, és kedvenc késéről, a Pocket Bushman bicskájáról is írt már posztot. Mondhatni,  visszajáró vendég itt. Remélem, továbbra is túrázhatok vele, és folyamatosan meglep néha-néha egy kis írásával.

Tisztelettel:
Sztrakkay aka syaky

ui: Firesnake, utólagos engedelmeddel az írásodat formáztam egy kicsit, és pár képet beillesztettem, nem pedig a végére pakoltam ki az összeset.



A Kínai szent Grál.......

  A csütörtöki havi rendszeres késtalin nagy meglepetésben volt részem. Syaky barátom szólt, hogy sikerült beszereznie újra pár darabot a Sanrenmu cég termékeiből ezen belül is a 710 jelzésű Chris Reeve Small Sebenza utánzatból. (A 710-es a kínai tömeggyártott bicskák közül mostanában a legnehezebben beszerezhető.) Azonnal szóltam is , hogy kérnék egy darabot belőlle, ugyan már van nekem de ennyiért egy ilyen kis vas mindig jól jön. Mikor az átadásra került a sor kiderült, hogy sikerült beszerezni a két vágyott közül az egyiket a fekete markolatos , fekete pengés  SRM B-4 710-et. 


Azonnal rácsaptam a vasra. A másik a realtree mintás 710 sajnos még várat magára. ( Remélem nem adod fel Tamás )
  
 Ez az ami még várat magára

  Penge anyaga 8Cr13MoV amit például a Spyderco is használ a  Byrd késeknél illetve a CRKT is kis változtatással de tulajdonságaiban nem sok eltéréssel. A kés tesztjével annak idején Golbat foglalkozott aki mint tudjuk a Kalibernek ír késteszteket tehát van kompetenciája a témában. Ő az egyik legjobb kínai bicskának titulálta a Sanrenmu 710-et. 

  
  Amikor először kézbevettem egy ilyen bicskát magam is meglepődtem az összeszerelés és az anyagok minőségén. A penge nem lötyög , nem kotyog. Sem vertikális, sem horizontális elmozgása nincs. Az él gyárilag borotvál. Éltartása közepes viszont könnyen karban tartható. A zár finoman pattan a helyére és könnyen nyitható nem akad, nem szorul. A markolaton a csúszás nehezítésére még bemarást is terveztek.     


 Összefoglalva ez a bicska ár/érték arányban szerintem ma verhetetlen és ajánlom minden késszerető ember figyelmébe aki szereti ezt a formát. Végezetül még néhány kép :






firesnake

1 megjegyzés:

  1. ÜDV!

    Én is rendelkezem ezen gyártó 2 modelljével 100%-ig megvagyok velük elégedve!!!
    A T21 és a 704-es modellek a mai napig 1 mozdulatra nyílnak és G10 markolatuk verhetetlen!Csak ajánlani tudom mindenkinek!

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez