2010. április 10., szombat

Cold Steel Pocket Bushman, avagy olcsón jót by Firesnake - vendégposzt IV.


A negyedik poszt is megszületett,  mégpedig barátom, Firesnake keze által. Akik rendszeresen olvassák blogomat, az ő nevével már többször is találkozhattak kirándulós élménybeszámolóimban. Firesnake narancssárga paracordot választott nyereményül, amit a közeli jövőben el is fogok juttatni hozzá.

Továbbra is várom a hozzászólásokat és a kés-ismertetőket. A kezdeményezés sikerére való való tekintettel nemcsak 10 posztot  fogok értékelni, de ezt majd még pontosítom. A lényeg, hogy ne adjátok fel, írjatok!
syaky


 Cold Steel Pocket Bushman avagy olcsón jót…

Üdvözlök minden kedves Hidegfém blogspot olvasót. 

Syaky barátom játékos felhívásának eleget téve illetve mert már régóta rajongok a címben említett vasért , gondoltam megosztom veletek a gyakorlati tapasztalataimat.


 A kés specifikációjáról most nem írnék ezt mindenki megtalálja  a webshopban. Kb. 2 évvel ezelőtt láttam meg a kést elöször és azonnal szerelem lett. Az élet azonban mindig úgy hozta, hogy amikor megvettem volna már elfogyott, amikor pedig volt pár darab nem engedhettem meg magamnak a késvásárlást. Viszont  a 2010-es év ezen régen vágyott vas beszerzésével indult.

 A CS Pocket Bushman azóta nálam EDC  (Every Day Carry, mindennapi használatban) késként szerepel. Most biztos sokan kapják fel a fejüket hiszen a méretei alapján a kés bőven KKVE (Közbiztonságra Különösen Veszélyes Eszköz) de mégis a mindennapi hordása mellett döntöttem, Mi teszi ezt lehetővé? Az, hogy a kés viszonylag lapos és könnyű ezáltal könnyen rejthető mind első mind farzsebben vagy ha a szükség úgy hozza akár a  zakónk belső zsebét sem fogja nagyon lehúzni. A felhasználhatósága szinte végtelen. Egy többnapos táborozás körüli összes munkát kivállóan el lehet végezni vele. Otthonosan mozog a  zöldség és hús felvágása terén éppúgy mint tollaság faragás vagy éppen tüzifa hasogatása közben.A finom faragások éppúgy elvégezhetőek vele mint a durvább famunkák.


Éltartását átlagosnak mondanám viszont még tábori körülmények között is vígan élezhető egy DC4  segítségével.

Szeretném azonban megemlíteni a kés általam talált egyetlen negatívumát ez pedig a kényelmetlenné váló markolat. Mivel a markolatot egyetlen fémlemezből hajlították így az alsó részen lévő élek hosszútávú vagy nagy erőt igénylő munka során kikezdhetik a kezünket. A kés fogása egyébként kényelmes és a nagy ujjvájatnak köszönhetően biztonságos is. Kis és és nagykezű emberek még kesztyűben is biztonsággal használhatják.Nem kimondottan negatívum de a kés nyitása egyedi technikát és némi erőt igényel így SD (self defense, önvédelmi) felhasználása szinte teljesen kizárható.
Remélem sikerült kedvet csinálni mindenkinek ehhez a remek késhez. Ha valaki egy igazán jó ár-érték arányú vasat szeretne vásárolni akkor azoknak ajánlom a CS Pocket Bushman beszerzését.



Pozitív:
  • Elérhető ár
  • Szinte elpusztíthatatlan
  • Könnyű élezhetőség

Negatív:
  • Kényelmetlenné váló markolat



Firesnake

11 megjegyzés:

  1. Big Kahuna Burger2010. április 12. 15:17

    Végre megemlékezik valaki erről a remek késről! A Pocket Bushman nem éppen a vitrin dísze, ellenben a mindennapok és a kemény meló ásza. Az egyik kedvenc késem, és azért, mert az összes többivel ellentétben ezt nincs miért sajnálni: rusnya, mint az ördög alfele, viszont baromi erős és végtelenül igénytelen. Nálam eddig mindent kibírt, de ha egyszer mégis megadná magát, nem fog érdekelni, mert azonnal veszek egy másikat, ugyanis az ára bakfitty. Nem kéne annyira ekézni a Cold Steelt, itt a mindenki által könnyen elérhető, tesztelhető példa, hogy milyen faszák a cég kései.

    VálaszTörlés
  2. Tény ,hogy vannak nagyon jó kis kései de az a baj ,hogy a minőség nem folyamatos.Néha vannak kirívó hibák és sajna a népnek csak az marad meg.

    syaky

    VálaszTörlés
  3. Üdvüzletem!

    Hát ehhez sok minden hozzáfűznivaló nincs! Ennyi pénzért ilyen kést... AJÁNDÉK!
    Aki kételkedik annak ajánlom figyelmébe hogy ez a kés mind kiállta azokat a próbákat amit a hatamoto san mai III (összecsukható) testvére!
    Annyi különbséggel hogy a pocket bushman 90 000 Ft-tal olcsóbb!
    Íme a videó: http://www.youtube.com/watch?v=euuxHNaayWk

    VálaszTörlés
  4. Az az óra ami a képen látható, annak mi a neve ? köszi előre is ! :)

    VálaszTörlés
  5. Az az óra ami a képen látható, annak mi a neve ? Köszi előre is ! :)

    VálaszTörlés
  6. egy éve vásároltam én is egy ilyen kést. Régóta gyűjtök késeket de éltem eddigi legnagyobb csalódása volt ez a kés. Első olyan márkájú kése amit könnyen megtaláltam neten, sok jót hallottam, így hát megvettem. Mikor kézbesítették egyből kirohantam vele a kertbe egy teszt végett. Egy almafába vágtaam bele egy hegy teszt miatt . Enyhe nyomás előre hátra. Mikor kivettem majdnem elájultam. 5-6 mm -t hajlott az anyag. Szinte felrobbantam a méregtől h hogy lehet ez. Fele akora strapát nem kapott mint a hivatalos és nem hivatalos teszteken.
    Azóta törött hegyel csücsül a konyhában. Nem tudom ki találkozott ilyen jelenséggel de remélem senki kedvét nem vettem el a terméktől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!

      Sajnálom, hogy ennyire negatív élményeid vannak ezzel a késsel. Nekem is van, nagyon sok ismerősömnek is és senkitől sem hallottam ilyen problémáról. Tény és való, hogy a bemutató videók kicsit túlzottak de azért nem ennyire.

      syaky

      Törlés
  7. Üdvözletem!
    Lenne pár kérdésem ezzel a késsel kapcsolatban.
    Nemrégiben akadt a kezembe egy ilyen CS darab és rögtön beültem a gép elé nézegetni teszteket és találtam pár különbséget a googleban találhaó CS Pocket Bushmanon meg az enyémen .
    Íme: http://kephost.hu/share-8883_51C30A88.html
    Ezek után még méricskéltem és észrevettem , hogy az egyik méret nem stimmel az oldalakon 3,5mm vastag a penge de az enyém csak 3,2mm . Most az enyém kamu vagy micsoda ?:)
    Másik kérdésem ezzel a videóval kapcsolatos:
    http://www.youtube.com/watch?v=zn_df90ckMk
    Ez tényleg megtörténhet ezzel a késsel?ennyitől?
    Válaszotokat előre is köszönöm
    Üdvözletem M.Valko93

    VálaszTörlés
  8. Az egy idióta, aki egy 15cm vastag, csontra száradt keményfát, bicskával akar kettévágni.A csavart meg lehet fordítani.Sok, nagy múltú/nevű cég Ázsiában gyártatja késeit.A cold steel is.Üdv C.

    VálaszTörlés
  9. Megjegyzéseket mindenképp Köszönöm.

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez