2010. április 15., csütörtök

CRKT M16-10KZ by Brimestone - vendégposzt V.

A következő poszttal - számszerint az ötödikkel - egyszerre volt könnyű és nehéz dolgom. Könnyű volt, mert szigorú utasítást kaptam a formáját illetően, nehéz, mert nem volt biztos, hogy a követendő sémát teljes mértékben támogatni fogja a blogmotor. Emellett kaptam egy videót is, amellyel kapcsolatban el kellett döntenem, hogy miként jelenítem meg a blogban, elvégre - tudomásom szerint- videót nem lehet feltölteni, csak beilleszteni. Hogy hova töltsem fel és milyen nevet adja neki, erre nézve nem kaptam instrukciót. Remélem Brimestone, neked is megfelel a döntésem.

Ha olvasóim számára ismerős a név, akkor az nem a véletlen műve. Több cikk is már megjelent az ő tollából a blogon. Összehasonlította a Spyderco Byrd két szárnyasát, valamint bemutatta kedvenc EDC fixpengés késeit is. Mindkét bejegyzést érdemes elolvasni.

Következzék tehát a késbemutató - nekem ez tetszik eddig a legjobban. Én min.1000 karaktert és 5 képet igényeltem. Ezt mindenki betartotta, de nem nyújtott többet. Brimestone ezt egy kicsit megfejelte. Gratulálok neki, az Ő nyereménye az öngyújtó, amit már postáztam, és szerintem már meg is kapta.

syaky

ui: Brimestone, ha nem tetszik a képek és a videó megjelenítése vagy elrendezése, szólj és formázok rajta.


CRKT M16-10KZ

A fent említett késsel sokáig szemeztem, míg végül a vásárlás mellett döntöttem. Sajnos akkor a boltban nem jártam sikerrel, de végül Blackwood kartács segítségével hozzájutottam egyhez.


A doboz egy elég puritán, de nem is ez a lényeg, hanem ami benne van. Ahogy a képen is látszik a doboz tartalma egy CRKT M16-10KZ.
A csomagolás természetesen magát a zsebkést, egy kis termék katalógust, illetve az AutoLAWKS rendszer rövid ismertetőjét rejti.



A postáról kilépve már nem bírtam magammal, és azonnal szétkaptam a borítékot, hogy végre kézbe vehessem a kést. Az első benyomás… „Milyen aranyos kis játékszer” :O)
Közelebbről szemügyre véve látszik, hogy az árához mérten elég jó minőségű anyagokból készült.
A markolat Zytel borítással van ellátva, ez illetve a markolat és a nyitóflipper kialakítása jó, csúszásmentes fogást biztosít. A penge pedig a gyártó honlapja szerint AUS 4 acél ami 55-57 HRC keménységűre van edzve. Végre valami amiről szívesen hallgatnék előadásokat az Anyagtudomány, Anyagismeret c. előadásokon :O)






 Az AutoLAWKS rendszerű zárról annyit, hogy a gyártó jól tette, hogy a csomagolásban mellékelt egy rövid ismertetőt a zár működéséről, mert bár magamtól is rájöttem, azért eltartott néhány percig mire sikerült becsuknom. Egy biztos, nem késmániás ember kezébe nem adom, mert egy átlag ember már az egyszerű keresztzárral sem boldogul, ettől meg szerintem egyenesen sokkot kapna.
A penge bezárásához a piros színnel jelölt kis szemölcsöt kell hátrafelé húzni mutatóujjal, majd a hüvelykujjunkkal a keresztzárat kifelé toljuk. Ekkor a kés pengéjét visszazárhatjuk a markolatba.








 Már a buszmegállóban nem bírtam magammal, és míg a buszra vártam a kés nyitását és zárását gyakorolgattam, bízva abban, hogy egyik leendő utastársam sem fog kéjgyilkosnak nézni, bár ez az arcomon lévő vigyornak köszönhetően könnyen megeshetett volna.













A kezem kicsinek egyáltalán nem mondható (9,5 feles kesztyűt hordok), de ez az apró kés így is kényelmes fogást biztosít.
A penge 7,6cm hosszú, a markolat zárt állapotban pedig 10,2cm. A tömege pedig mindössze 65g. Első kézbevételkor ezért is tűnt olyan kis játékszernek. Ebből adódóan nyilván nem M6-os csavar vagdosására találták ki. De hétköznapi feladatokban jól használható.

A nyitás a nyitóflippernek köszönhetően rendkívül gyors.

Összességében véve egy jó minőségű kis kés, egy kézzel is könnyen és gyorsan nyitható, az AutoLAWKS rendszerű zárat szokni kell, vagy akit zavar akár ki is iktathatja.




Brimestone

4 megjegyzés:

  1. Az öngyújtó megérkezett!

    Kösznöm! Nagyon pöpec, már hasznát vettem forrasztópáka helyett!

    VálaszTörlés
  2. Minek egy késre két darab zár?

    VálaszTörlés
  3. a kés ugyan nem kéne de szvsz ez volt a legjobb vendégposzt. kár hogy későn keveredtem ide és már nem lehet szavazni. és hogy minek 2 db zár? úgy híják az ilyet hogy parasztvakítás.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez