2010. április 7., szerda

Rat Izula - vendégposzt III.


Íme a harmadik vendégposzt, amely egyik kedvenc kiskésemről, a Rat Izuláról íródott. Dezső küldte be nekünk, aki a Maglite Solitaire lámpát választotta nyereményéül. Várom a hozzászólásaitokat, és a további ismertetőket kedvenc késeitekről.

syaky

ui: Küldtél egy késismertetőt és még nem látod a blogomon?! Ne aggódj, megkaptam, és amint rá kerül a sor, meg is fog jelenni. A megjelenés után pedig kereslek, és megbeszéljük, hogy miként veheted át a nyereményedet.

Leírásaitok mindenfajta változtatás nélkül jelennek meg. Nem veszek el belőlük, és nem teszek hozzájuk semmit, csak szerkesztem!



Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kellene valami kis masszív fixpengés kés EDC-re, miután rengeteg terméket megnéztem véletlenül akadt meg a szemem a hidegfem.eu weboldalon ezen a kis „hangyás” késen.


 Miután megnéztem pár videót a fonásokról, hogy kell betekerni szépen paracorddal és syaky paracord ajándékán felbuzdulva azonnal meg is rendeltem.

A postás pár nap múlva hozta is a kiválasztott paracorddal együtt. A csomagolás elég puritán, egy egyszerű zárható zacskóban foglalt helyet a kés a hozzá tartozó tokkal, az azóta már elveszett molle-lock-al és csavarjaival, szikravetővel 2 db kulcstartógyűrűvel (ezek meglepően erősek), egy túlélési ismereteket tartalmazó kis kártyával (angolul tudóknak rengeteg hasznos infó és egy kis vonalzó is van rajta) és egy műanyag karabinerrel.

Ami a képen nem látszik az vagy be van használva valamibe vagy elhagytam.



A kés az elég jól ismert 1095-ös acélból készült, semmi high-tech ellenben 100%-ig megbízható és tudom mit várhatok el tőle.
A penge már a tokból kivéve borotválta a szőrt, ehhez sokáig nem kellett hozzányúlni, pedig mindent ezzel vágtam. Sajnos erről a tesztről nem készültek képek pedig vágtam vele szőnyeget is például. A legtöbb konyhai feladatra csak végszükség esetén alkalmas a vastag és egyben rövid penge miatt (arra ott vannak a konyhakéseim), azonban fát faragni, tollaságat készíteni tökéletesen alkalmas. Mivel én leginkább városban tartózkodom így fő feladatai közé tartozik a pizzaszeletelés :D, dobozok és levelek bontogatása.
Összességében nagyon jó kis kés, ami egy ilyen kis késtől elvárható feladat azt számomra maximálisan teljesíti, ajánlható azoknak is akik szeretik kiélni a kreativitásukat, mivel a paracord rengeteg színben elérhető és az interneten is rengeteg -féle fonási eljárást bemutató videó található.


Az enyém a homokszínű verzió, neon narancs és digitális terep paracorddal 180°-os katana fonással fonva.

Pozitívumok:
            rendőrbarát
            egy övbújtatóval ellátva a tokot, jól rejthető
            masszív kb 4mm vastag penge (feszegetni akkor is inkább csavarhúzóval)
            többféle színben készül
            a gyári tok Tek-Lok kompatibilis
Negatívumok
            anyagából fakadóan rozsdásodásra hajlamos az élvonalnál és a gravírozásnál
            az élszögét kissé laposabbra venném
            nem jár hozzá normális övre rögzítő kütyü
            ahhoz, hogy a szikravetőt ne az élen kelljen használni meg kell koptatni a pengeháton a borítást




4 megjegyzés:

  1. nagyon szépen kösz a lámpát :D

    VálaszTörlés
  2. Jó kis vasnak tűnik. Fosok tőle, hogy rozsdásodik, de azért előbb-utóbb én is újítok egyet. Konkrétan mi a hibája ennek a MOLLE locknak?

    VálaszTörlés
  3. Klassz kis kés, jó kis post. Én is szemezek vele egy ideje, nem tudom lesz-e belőle valaha valami. Kicsit sok nekem az ára, de azt hiszem, akkor is be kell újítanom majd egyet :DDDD

    VálaszTörlés
  4. jól szóltál Dezső! a pizzaevés is egy fontos túlélő trükk :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez