2010. április 30., péntek

Spyderco Police by Simi - vendégposzt IX.


Elszámoltam magam; nem tizenegy vendégposztom van, hanem pontosan tíz. Ez az utolsó előtti, a kilencedik. Simi nevű olvasóm küldte, és a Spyderco egyik legsikeresebb modelljéről, a Police-ról szól. Simi nyereményéül fekete paracordot választott.

Várom továbbra is véleményeiteket/hozzászólásaitokat.

És ne feledjétek, lesz folytatás. A versenykiírás bármikor megjelenhet a blogon.

syaky

ui: Simi nem adott konkrét instrukciókat, ezért a képek elhelyezésekor a saját fantáziámra hagyatkoztam. 

A „rendőrpók” színre lép…

Kapcsolatunk elég furán indult. Eredetileg nem is őt szerettem volna magaménak tudni, hanem egy Scimitart a Cold Steel-től. Első fizetéséből mit is vegyen egy vérbeli késmániás, ha nem egy neki való kést?! Két éve karácsony előtt ki is lett nézve a fenn említett szablya. Egerben került sor a nagy szemlére. Eladó levette a polcról, kezembe vettem és…. Semmi. Szó szerint. Nem kapott el a birtoklási vágy utánozhatatlan mámora, az hogy ez a bicska kell nekem! Mintha nem egy harminc ezres kés, sokkal inkább egy 3000-es lett volna a markomban. Kinyitva, kicsit forgatva sem változott meg a véleményem róla. Csicsás, nőcis kés benyomását keltette elsőre, de másodikra is. És ekkor, mint a villámcsapás feltűnt a szemem előtt. Köszönhetően annak, hogy az egész egy nagy darab csilli-villi fémdarab, és nagyon szépen tükrözte vissza a bolti neon fényét. Ő volt az. Egy Spydy Police SS, félig fogazott változata. Akkor még nem dobták piacra a G10-es markolatú változatot. Utólag belegondolva tuti azt választottam volna…


            A nagy szerelem 2 hétig tartott. Addig a széltől is óvtam a pengét. Ám utána úgy döntöttem nem kímélem tovább, és egy kés lelke akkor boldog, ha használva van, törődnek vele. Most következnie kellene egy sor próbának amit le kellene hogy írjak, de nem untatnék vele senkit, aki használja is a késeit nem csak gyűjti, az tudja miket kell tennie vele. Elég legyen annyi, hogy 10 éve lelkes olvasója vagyok a Kaliber magazinnak, és a késes rovatának. Gyakorlatilag az elmúlt két év alatt az összes tesztet megcsináltam vele, amiket ebben olvastam. Ám egy poszt nem lenne hiteles, és hihető, ha nem osztanám meg a saját tapasztalataimat másokkal. Két éve majdnem minden nap a zsebemben van a kicsike. Súlya, mérete hál isten ezt lehetővé is teszi, bár azért korántsem feltűnés mentes a farmerzsebben. Balkezes révén, olyan kést is kerestem amit gond nélkül tudni fogok használni. A klip helyét illetőleg teljesült is ez a kívánságom. A kör alakú nyitólyuk tökéletesen bevált, sőt kellemes csalódást is okozott. Azt hittem gyengíti a pengét, de eddig negatív tapasztalatom nem volt vele. A hegyével már annál inkább. Bár ennek a sérülését csakis magamnak köszönhetem, meg annak hogy már-már szadista módon használom szegény késemet.


 A Police Stainless Steel egyik előnye, később hátránya, hogy a hegye végét 2 cm-es szakaszon dupla élűre lehet köszörülni. Én ezt meg is tettem, illetve szakemberrel elvégeztettem. Ez annyit jelent hogy a gyári 3mm-es vastagságot éllé köszörülik. Hihetetlen módon megnő ezen a szakasszon a behatoló képessége, nem egy sörös doboz és konzervtető köszönheti a „halálát” ennek a kis műszernek. Ám elkövettem egy nagy hibát amit senkinek nem ajánlok ezzel a modellel, még teljes vastagságú hegy esetében is. NE használd feszegetésre semmilyen módon. Gyakorlatilag nekem eltűnt a hegye és a penge hossza is 1 mm-rel rövidebb lett. Érzékeny továbbá a karcolásokra. Használhatóságában semmit nem változtat, ám eléggé bántja a szemem. Úgy néz ki, mint akin ezernyi sebhely leledzik.


 Faragásra a félig fogazott verzió nem éppen ideális, erre inkább válasszuk a sima élűt. Amire a ezt a Spyderedge-t kitalálták, kötelek hevederek, biztonsági övek, egyéb műszálas anyagok, vágása a lehető legritkábban volt alkalmam használni. A markolat. Nagyon keskeny. Hosszabb vágási feladatok közben eléggé kényelmetlen tud lenni. Ám a Syderco késekre jellemző pengehát csak úgy csalogatja az ember hüvelyk ujját, nyugodtan tegye rá és használja egészséggel. Egy két érdekesség, és bosszantó hiányosság még így a végére.


            Olvastam egy-két cikket már az interneten róla, és egy teszt nagyon megtetszett. Két police-t beledugva egy-egy lyukba és rá nehézkedni. A Cold Steel csinált ugyanilyen teszteket a zár erősségének bemutatására a videóin. Tényleg ki bírja, csak érdemes utána megélezni. Apropó élezés. Nekem tökéletesen bevált eddig a fenőacél bőrszíj kombináció. Idő- és munkaigényes de szerintem megéri a fáradozást. A penge VG-10-es jelölésű, a markolat ha jók az infóim 440es széria. Gyakorlatilag eddig semmilyen rozsdásodást nem vettem észre rajta, pedig volt rá példa, hogy mosószeres vízben mostam meg. Gyakran sima vízzel is. Hibái? Nincs rajta állítási lehetőség. A szegecselés egybe van csiszolva a markolattal. Így gyakorlatilag lehetetlen utána húzni. Ennek eredménye két év után, hogy kikotyogósodik a penge. Nem látványos, a munkavégzést nem befolyásolja, ám elég bosszantó. A fém markolat iszonyatosan csúszik. Akár nagyon száraz az ember keze, akár nedves. Munkavédelmi kesztyű meg nem mindig van az ember tarsolyában. Szerintem feleslegesen hosszú a penge. Bár közterületen viselése büntetendő pengehossza miatt, szorult helyzetben azért jól jöhet. Személyes vélemény, hogy nekem eddig ezzel nem volt gondom, eddig még nem szúrták ki nálam. A G10-es változat nem hiába jött ki. Ez már után állítható csavarok segítségével, hosszabb a pengéje, a klip pedig négyféleképp is elhelyezhető a markolat két oldalán.
            Azért nem volt rossz vétel. Hűséges társ, jól rejthető, városi és vidéki, erdei terepen megállja a helyét. Egyértelmű sokat dob a latban, hogy ez a kés egy legenda. 20 éve van a pályán és nem hiába van rendszeresítve az amerikai rendőrségnél sem. Igaz ott nem gond, ha kicsorbul, vagy ne adj isten komolyabb baja lesz, eldobják és vesznek helyette másikat. Jó tudni, nem cserélik le, ugyanazt a márkát választják. Remélem még hosszú évekig lesz hű és megbízható társam, és sok kalandot élünk mi még át. Az ember és legősibb barátja, a kés.




Simi


3 megjegyzés:

  1. Klassz kis kés, jó teszt, jó ideje gondolkodom egy ilyennek a beszerzésén, csak úgy :)

    Csak hát engem a pengehossz gátol a dologban.De ki tudja, lehet nem fog.

    :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a paracordot ma érkezett meg, és hasznos kis csomókat fogok belőle gyártani.

    Simi

    VálaszTörlés
  3. Ha gondolod akár képeket is küldhetsz róla s ki tudja lehet, hogy még itt a blogon is megjelenhet.

    syaky

    VálaszTörlés

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez