2010. április 5., hétfő

FeHoVa 2010, ahogyan én láttam

Eljött a nagy nap: 2010. március 27. szombat. Reggel korán felkeltem, rendbe tettem magam, beültem a kocsiba, és irány a BNV. Megérkezésemkor elég fura érzéssel vettem tudomásul, hogy a rendezvény csak az "A" pavilonban kerül megrendezésre.

Mint tudjuk, a kiállítók számára a FeHoVa általában igen veszteséges, de ha vagy valaki, akkor bizony ott kell lenned, így a 2010-es FeHoVa-t a gazdasági válság ellenére is lebonyolították. Voltak bizonyos témakörök, amelyekkel - nyilván a válságnak betudhatóan - nem találkoztam, bár lehet, hogy csak én voltam figyelmetlen. Példának okáért tavaly - emlékeim szerint - nagyobb felhozatalban voltak vadászfegyverek, voltak terepjárók és sokkal több töltelék-kiállító. Természetesen valamilyen szinten ez utóbbiakra is szükség van, de azért azt kell, hogy mondjam: ilyen szempontból a válság jót tett a kiállításnak. Jót tett, mert a kiállítók körét erősen megszűrte, és aki megjelent, az beleadott mindent, ami csak az erejéből telt. Persze így is láttam olyat, akinek egyáltalán nem kellett volna ott lennie; nem tudom hogy hány embert sikerült bepaliznia a jó dumájával és az ultragagyi termékeivel, de úgy tűnik, hogy jól mehet neki a biznisz, ha egy ilyen volumenű rendezvényre megérte neki kifizetni a bérleti díjat.


Ahhoz képest, hogy a FeHoVa aránylag kis területen került megrendezésre, elég kellemesen el tudtam tölteni mintegy hét órát. Nekem határozottan tetszett, bár hozzá kell tennem, hogy elég negatív érzésekkel vágtam neki, amikor megtudtam, hogy ez bizony csak egyetlen pavilon.

Annak viszont nagyon örültem, hogy a hazai Késmíves céh tagjai elég nagy létszámban képviseltették magukat. Sajnálom, hogy Magyarországon nincsenek annyira megbecsülve, amennyire megérdemelnék, mert gyönyörű munkáik vannak, amelyekkel folyamatosan nyerik a Nemzetközi díjakat.





Ami engem legjobban érdekelt és érintett, azok a késnagykereskedések voltak; szerencsére ők még élnek és virulnak. Sajnos túl sok fotót nem tudtam róluk készíteni, mert ezek a standok jellemzően mindig tömve voltak. Jövőre vasárnap fogok menni, akkor állítólag csak lézengenek a látogatók.

 
Aki nem tudná, ez a Moskito



A FeHoVa-n minden volt, ami a e témakörben szóba jöhet, csak kicsiben, kis választékban. Volt például ruházat, ilyen is és olyan is:

























Rengeteg engedély nélkül vásárolható fegyvert láttam, szerintem ez volt most a slágertermék. Volt belőle soft- és gáz-riasztó is jókora mennyiségben.


És persze akadt számos trófea is.



Remélem, fel tudtam vázolni valami kis képet a vásárról, és talán egy kis kedvet tudtam csinálni ahhoz, hogy esetleg jövőre eljöjjön az is, aki idén nem tudott. Sajnos a beszámolóm közel sem teljes, elvégre voltak/vannak dolgok, amelyek engem annyira nem érdekeltek, így ezek a háttérben maradtak. Hogy konkrétan milyen kiállítók voltak, az a FeHoVa oldalán megtalálható.

És végezetül jöjjön a két kedvenc képem. Az egyiken egy 400 eurós kalap, a másikon egy néhány ezer éves mammutfog látható.



 Ha szeretnél további képeket is látni, akkor itt  találsz még néhányat.

Maradok tisztelettel:
Sztrakkay aka syaky




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a véleményed.
Kérlek írd meg itt a megjegyzésben, ha valamilyen késes téma kifejezetten érdekel.

Powered By Blogger
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez